FAQ

Siden opdateres løbende med spørgsmål og svar efterhånden som de opstår. Spørgsmålene er grupperet efter emne.

FØR TUREN, TILMELDING MV.:

Hvordan melder man sig til turen?
Man tilmelder sig via linket i menuen TILMELDING her på siden. den fører dig videre til Écart’s panumside, hvor du kan bestille og senere også redigere i din bestilling. 

Bliver der afholdt informationsmøde om turen?
Ja, der bliver afholdt to møder hvor du kan få en introduktion til turen og har mulighed for at stille spørgsmål til arrangørteamet. Begge møder bliver afholdt på Panum. Disse foregår d. 5. og d. 13. september i studenterklubben kl. 16.

Hvornår er sidste frist for tilmelding?
Tilmeldingsfristen er 1. oktober 2018, eller så længe der er ledige pladser. NB! Sidste år blev turen udsolgt, så hvis du vil sikre dig en plads skal du melde dig til og få betalt dit depositum til tiden! Så skynd dig 🙂

Hvornår skal jeg betale for min skitur? 
Der er seneste dato for indbetaling af depositum d. 1. oktober 2018. Har du oprettet din tilmelding er din plads “spærret” ind til d. 1. oktober 2018, hvis du ikke har betalt til denne tid frafalder din tilmelding med det samme og den vil gå til en på evt. venteliste. Du skal betale resten af beløbet senest d. 1. december 2018.

Dækker min FADL forsikring?
Har du tilkøbt en CODAN-forsikring igennem FADL er du dækket fuldt ud. Dog skal du være opmærksom på at du ikke automatisk har en afbestillingsforsikring, medmindre du har tilkøbt RejsePlus (Verdensrejseforsikringen)
Vi anbefaler på det kraftigste at man læser sin egen police igennem, og ved tvivlsspørgsmål tager kontakt til sit forsikringsselskab.

Kan man selv vælge hvem man skal bo sammen med?
Ja! Der vil være mulighed for at vælge lejligheder direkte på tilmeldingssiden, hvor man kan se hvilke lejligheder der er ledige. Derefter booker man sig ind sammen med dem, man gerne vil bo sammen med. I kan lægge jer i lejligheder allerede som det første når I tilmelder jer. Se vejledning under tilmelding til lejligheder. 

Kan folk der ikke studerer medicin eller odontologi tilmelde sig turen?
Ja! Selvom vi kun informerer om turen på Panum-instituttet er andre meget velkommen til at tilmelde sig turen og nyde Alperne sammen med os.

Jeg ønsker at køre i bus ned og flyve hjem. Kan det lade sig gøre?
Hvis du ønsker at benytte denne model tilmelder du dig skituren med bustransport og booker selv flybillet hjem. Husk at gøre guiderne opmærksom på at du ikke benytter dit bussæde på vejen hjem. 

Jeg er nybegynder på ski, er turen også for mig?
Der er hvert år nybegyndere med på Panumskituren og de plejer ligesom alle andre at have en fantastisk tur. Vi anbefaler at nybegyndere tager skiskole holdundervisning for at lære grundtrinene. Der er mulighed for at bestille ski-undervisning hos en dansk instruktør.


Jeg ønsker at tilmelde mig begge uger, får jeg nogen rabat? 
Ja! Der gives rabat ved tilmelding til begge uger, i form af 500-,. Husk at kryds af på begge dine tilmeldinger at du rejser i begge uger, således er det nemt for os at overskue hvem rabatten skal gå til.

I skal desuden huske at sende os en mail på panumskituren@gmail.com, hvis I tilmelder jer begge uger. For at gøre tilmelding til lejligheder nemmere skal man i år tilmelde sig hhv. uge 4 og uge 5, derfor skal der også betales depositum to gange. Det er desværre den eneste og nemmeste måde at gøre det på. Hvis I på nogen måde er i tvivl om forhold for 14 dages Panumskituren bedes I maile os på panumskituren@gmail.com

Jeg vil gerne sælge min tur, da jeg er blevet forhindret i at tage afsted. Hvad gør jeg?
Du kan selv facilitere at sælge din tur via fx. panumskiturens facebookgruppe. I står også selv for at administrere betaling indbyrdes. Når du har fundet en der skal overtage din tur skal I maile til info@ecart.dk og informere om overdragelsen. Vær opmærksom på at efter den 1. december 2018, er der et navne-ændringsgebyr på 500 kr.

Jeg skal ændre i min booking, hvad gør jeg?
For at ændre i din booking skal du have fat i écart. Du kan kontakte dem på info@ecart.dk. Vær opmærksom på at efter depositum er betalt er der et ændringsgebyr på 200 kr., såfremt du fjerner/nedskalerer tilvalg. 


OMKRING BUSREJSEN:

Må jeg tage egen mad og drikke med i bussen?
Ja det må du gerne. Men vi opfordrer dog til at maden indtages udenfor i pauserne så ikke bussen bliver helt smadret. Det er også tilladt at drikke medbragte drikkevarer i bussen. Buschaufførerne har dog ret til at afvise drikkevarer hvis eksempelvis en person har planer om at drikke 1-2 kasser øl undervejs :-).


Hvor meget bagage må jeg medbringe?
Du må medbringe en lille håndbagage til at have med inde i bussen, samt en taske/kuffert som der pakkes i bussens lastrum, vi anbefaler en blød rejsetaske. Det er selvfølgelig også muligt at tage ski pose og støvle taske med. 

Er bussen en sovebus?
Nej. Det er ikke længere lovligt at køre med deciderede sovebusser (hvor sæderne kan lægges vandret til køjesenge) i Tyskland. Derfor kører vi med hvilebusser, hvor sæderne lige kan lægges så meget tilbage at man kan sove udemærket.

Skal jeg medbringe pas på turen?
Ja. Specielt da der i disse tider kan opstå og være grænsekontrol i Europa, så er det vigtigt at I har jeres pas med. 


OPHOLDET I VAL THORENS OG LIFTKORT

Hvad dækker liftkortet der er inkluderet i grundprisen?
Liftkortet dækker 140 km piste som er området omkring Val Thorens og Orelle dalen. Der er mulighed for at opgradere sit liftkort således at du kan stå på alle 600 km piste i området Les 3 Vallées

Vil der være en ‘velkomstpakke’ ligesom sidste år?
Vi arbejder i øjeblikket med at finde sponsorer til en lille velkomstpakke som sidste år og det vil i løbet af efteråret fremgå af hjemmesiden hvad denne evt. kommer til at indeholde.

Skal jeg have håndklæder og viskestykker med?
Ja.

Vil der blive arrangeret en ‘after-ski’-fest efter skituren?
Ja. Vi arbejder allerede nu på at arrangere denne fest, så tidspunkt og sted vil ligge fast allerede op til skituren.

Jeg har mange gode billeder fra skituren jeg gerne vil have på hjemmesiden, hvad gør jeg?
Du kan enten sende dem til panumskituren@gmail.dk, uploade dem på vores Facebook-gruppe eller hvis det drejer sig som mange billeder, aflevere dem i digital format til en af arrangørerne.